Cheers for the Swedish krona!

God eftermiddag!

Jag undrar varför den europeiska unionen uppfann 1 -och 5centare? Vem är geniet? De är totalt värdelösa och har inte kommit till användning en enda gång. Idag skramlade jag ihop de små sattygen som jag hittade när jag skulle tvätta. Fungerade det? Såklart det inte gjorde - men 10 cent eller högre fungerade fint, underbart ju. Jag fick stå som ett fån utanför tvätteriet ett bra tag och försökte växla mig till andra mynt. Vem gör det, växlar mynt till mynt? Cheers for the Swedish krona, säger jag.

Snön börjar försvinna och jag hoppas nu på snö, annars blir det en omöjlighet att åka snart tyvärr. Det är puckelpist redan vid lunch. (I skrivande stund kan jag även meddela att jag har vittnat om tre personer som har promenerat förbi i shorts!) Jag sitter på donken efter några åk, men jag ska strax dra. Ett gäng coola killar med Mcdonalds ögonbryn sitter och dunkar fransk hiphop samtidigt som de hänger över min dator. Jag får se om det blir någon form av utgång ikväll igen, det var så jäkla bra sist! Dock har jag lite tråkigheter att ta hand om imorgon på jobbet tyvärr. Jag måste ta tjuren i hans jäkla horn! Jag ska nog bli någon sorts mästare i ordspråk också (förutom kvinnlig oljemiljardär). Men: "Får finns på gotland", den fattar jag inte? Fast jag slänger ur mig den lite då och då utan att egentligen veta varför. Kanske ska börja säga den på Engelska också? "The sheep can be found at Gotland!" Sitter som handen i handsken! Morfar, jag ska expandera varumärket Gotland! :)

Försöker hålla koll på Sverige genom att gå in på aftonbladet.se lite då och då. Men, det känns i hjärtat att jag missade melodifestivalen - en uråldrig, svensk tradition! Jag får försöka leva med den skammen så gott det går.

PoK från underbara Chamonix!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0