Söndag i Chamonix

Bonjour!

Var börjar jag? Kanske igår, då jag kom till Geneve två timmar försent. Zurich imponerade inte ett dugg... Det blev sedan minibuss mot Chamonix,. Efter någon timmas fightandes i snöstorm med min supervärsting till väska och letandes efter kontoret där jag skulle hämta nyckeln, så var jag framme i lägenheten. Det blev en snabbvisit till affären och sedan nästan direkt i säng.

Idag har jag vandrat runt i prinicip hela Chamonix, det känner jag i nacken. Varför? För jag har kollat uppåt mot bergen hela tiden. Var du än vänder dig så finns där berg. Eller berg? Jag vill mer använda ordet gigant mountains! Det är så otroligt vackert här. Jag vill kunna ge en mer detaljerad beskrivning av byn, men det skulle inte göra stället rättvisa. Jag vill åka skidor mer än någonsin.
Just nu sitter jag på ett café som har WIFI. Jag ska fixa ett franskt kontantkort med internet, när det inte är söndag. Imorgon är det första dagen på praktiken. Jag ska jobba direkt efter jobbet på ett event redan. Mer specifikt på Swedish bar. Passande. Strax ska jag till affären, fast jag egentligen inte vill - men har lovat. Fransmän... Måste redan byta affär känner jag.
Vädret är inte det bästa, men två bilder från min balkong.

One day at a time...


Kommentarer
Postat av: Nyström

Ler med hela kroppen, glad för din skull =D



FETT!!!

2012-01-29 @ 23:58:13
Postat av: mamma

Vad mysigt det ser ut. Lycka till och kramar

2012-01-30 @ 10:13:02
Postat av: pappa

Det ser ju precis ut som snickarbacken i Sura. Kram

2012-01-30 @ 13:52:03
Postat av: mormor

allt verkar jättefint allt blir nog toppen. Stor kram från mormor o Morfar

2012-01-30 @ 18:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0