Salut la Suède

Sitter på kontoret och måste klistra inöå". Haha. fult.

I helgen så bjöd Chamonix på strålande sol! Trots att jag försov mig en aning så var skidorna på relativt tidigt i Lördags. Otroligt härligt att åka i perfekta väderförhållanden. Det blev ett nytt ställe: Brevent. Jag tyckte om det, verkligen. Ska nog åka där i helgen igen och utforska det lite mer. Mm, mitt knä pallade endast en halvdag. Så frustrerande att inte kunna prestera det jag är van vid. Plus att det är jobbigt att åka när man tvivlar på sig själv, rätt scary att inte ha kontroll. På eftermiddagen traskade jag själv ner på byn. Uppvikta skidbrallor, stickad tröja, dunväst, brillor och en mössa för att dölja hjälm-frillan var allt som behövdes. Jag skulle leta efter nödvändigheter, men ist fann jag ett cafe vid ån. Jag satte mig med ett glas vitt i solen och myste. Jag lyssnade på allt runt omkring, fast jag egentligen inte lyssande ett dugg. Jag bara var. På kvällen blev det ett par glas med alabama och ett konstanterande formades: Jag tycker att Val d'isere inte är något för mig. Mer för... Norrmän.

I Söndags var det dags för avalanche-utbildning och jag gillade det skarpt! Vi befann oss längst bort i Cham, vilket gjorde att vi även hängde i Schweitz. Inga konstigheter, haha. Vi fick lära oss hur man söker efter sändare, gräva upp "kroppar" och lära oss var de mest tänkbara lavinerna skulle komma farande. Den största delen av dagen var vid "den skandinaviska fällan". Många svenskar har genom åren blivit utsatta för laviner där. Mm... Där kändes det ju gött att parkera skidorna. Dock fick jag tacka för mig vid 3 efter ett antal puckelpistar och skogshäng. Knät var lika fet som Zlatans dagslön.

För min del är det inte lika stressigt på jobbet denna veckan, så mitt-i-veckan-svennebanan-häng bör ej vara ett problem. Och på torsdag kanske, kanske, kanske det blir heliparet. Om inte, så har jag iaf blivit lovad att under säsongen få testa det.

Har tagit massor med kort! They will come up soon!

Jag har blivit medlem i min väns organisation MYM Tanzania. Han är i skrivande stund i Tanzania och arbetar. Otroligt inspirerande! http://mymtanzania.se/

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åååh du verkar ha det så bra och det glädjer mig :)) jag vill se massor av bilder :D

2012-03-05 @ 09:13:39
URL: http://Http://anname.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0