Solig och frisk Lördag

Bonjour!
Idag hade det varit en helt underbar dag att åka skidor på. Så otroligt fint! Dock har jag bara fått säsongskortet än och ej mina skidor. Under säsongen får jag byta eller ändra utrustning när och hur ofta jag vill, det gillar vi! Jag kan inte vänta tills jag får glida down hill.

Min första vecka i Chamonix har varit ganska hektisk. Mycket jobb och det har varit tufft att anpassa sig till allting på en gång. Alla på kontoret kan Chamonix och franska utantill och så antar de att jag förstår allt. Så jag har en del att jobba på. Btw så har jag självklart gjort ett typiskt epic fail! De första dagarna så köpte jag allt mitt vatten. För det har vi ju lärt oss, att vattnet utomlands är smutsigt? Så en dag när jag och min handledare var på väg från jobbet så klagade jag över att jag var tvungen att handla vatten hela tiden för att det tar slut så fort + att det är rätt dyrt (vilket allt är här i Chamonix). Hon kollade på mig och sa: Va? Köper du vatten varje dag!? [...] I Chamonix är vattnet rent och du kan dricka rätt ur kranen... Och där hade jag släpat vatten som en idiot och muttrat. Men jag måste erkänna att det tar emot att dricka ur kranen. Det smakar inte som hemma. Känns inte riktigt rätt, liksom.


Snart är batterierna på min dator slut. Jag har inte fixat mitt internet än heller. Det går åt helskotta med det där. Nu ska jag dricka upp min varma choklad och försöka ta mig vidare. Det är alpina världscupen här och jag ska möta en arbetskollega (och jag har sagt att jag vet vart vi ska träffas - men egentligen har jag inte den blekaste. Wish me luck).


Hej Mormor!


PoK!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Skickar ner en dunk vatten med nästa flyg.

2012-02-04 @ 14:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0