från chamonix sud till brevent snabbare än blixten mccqueen!

Har precis upplevt mina värsta timmar i Chamonix. Jag trodde inte att man kunde göra det här, men jag hade fel. Igår åt vi sushi. Jag älskar sushi. Sushin var... god? Men inatt bröt helvetet lös i min mage och jag kan säga att den där toan ska ha en eloge för att ha handskas med det den fick handskas med. Så imorse messade jag min chef att jag ej kunde komma in på förmiddagen pga "illamående" (lugn, jag ska allt berätta för honom vad som egentligen skedde). Några minuter efter mitt mess så plingade det energiskt på dörren och jag antog att det var min chef som skulle hämta mig och inte hade kollat mobilen, så jag ropar: "Okey! I'm coming - Can I put on some clothes or what?" Men ICKE, det var Chamserve som i princip sa att jag var tvungen att byta lägenhet under några dagar. Mm, packa ihop och städa upp ditt liv! Efter tårar och förtvivlan så fick jag lära mig att jobba på ten80 har sina fördelar. Mina saker blev förflyttade av en otroligt snäll Neil och jag ska bo i Brevent i några nätter. SYND! (brevent är en av alla "ski areas" i Chamonix) Jag bor mitt i backen och liften är ca 10,2 meter från min dörr. Jag hann i princip bara gå in och ut ur lägenheten, men jag skymtade en plasma och en liten skylt med brittiska kanaler... Okej, är det här mina värsta timmar så kanske jag inte har det så pjåkigt?

Annars fungerar allt helt okej. Jag jobbar för det mesta, vilket är lite trist. Hinner inte göra allt jag vill göra. Jag måste ut mer i veckornarna och hoppa helgerna, när det har lugnat ner sig - för jag saknar svenskar... Mm, det gör jag. Och jag saknar min familj hemma i Sverige, enormt. Speciellt Mamma och Pappa. Idag skulle en kram från dem vara guld <3 

Dock så vill mina kollegor ha in mig på kontoret nu. Min mage bubblar och jag skulle behöva... Jag ska ta mer kort också, men jag tycker inte om att gå runt i Chamonix med en fet kamera. Jag gillar inte att se ut som en turist. Jag gillar inte ens att se ut som en turist - när jag ÄR en turist. Men, jag antar att jag får offra mig. För det är så otroligt fint här!


Got to go. Just ja, hörde att sverige har fått en liten prinsessa! :)


Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0