Alla heter glenn i göteborg...nana.

Det är fredagskväll. En väldigt sen fredagskväll dessutom. Vad gör jag nu hemma? Tanken med en lugn hemmakväll var i princip att jag skulle ta det lugnt, ladda batterierna inför lördagsrutinerna.. vilket nuförtiden innebär tidigt träningspass, sociala aktiviteter under dagen och trevligheter på kvällen. Eftersom att jag nu kan kalla mig rutinerad (jo, även jag börjar bli med åren) på festligheter, så trodde jag att en ensam hemmakväll skulle få mig till ro. TVÄRTOM! Det kryper i kroppen och jag har ont i magen av allt småätande. Ovanför mig är det världens fest och jag är inte bjuden. Jag vet inte vem som bor där heller, men jag känner mig jävligt utanför. Imorgon är det jag som ställer till med trevligheter, så atte! Payback is a bitch! Vadå payback förresten? Fortfarande är jag inte tjenis med grannen. Det är svårt att bli tjenis med alla, speciellt på min våning. Jag har ett par från Jugoslavien (?) och en kille jag ser några gånger om året - står du vid min dörr så kan du dock höra vilken film han kollar på. Brevid mig bor det även en kille som jag inte riktigt vet om han är svensk eller inte. Dock har jag förstått att han kan höra mig sjunga ibland. Jag sjöng sex bomb (fråga inte varför) i lägenheten för ett tag sedan, jag hamnade senare i samma hiss som honom. Vi stod tysta tills han plötsligt började nynna på låten och ger mig ett stort flin. Jag kan fortfarande inte kolla honom i ögonen. 

Jag talade med jessi. Hon tycker att vi aldrig någonsin ska testa på ensamma hemmakvällar igen. Hon flyttar snart och då blir vi grannar! Det första vi kom på var att vi slipper gå själva hem efter krogen, haha. Så det är där nivån ligger just nu, kanske kommer vi även komma på att vi kan ta sällskap till njoy, skolan och andra nödvändigheter...

Tydligen så räknar vissa med att jag är hemma ikväll? Är jag så förutsägbar? Jag kanske borde skita i att gå ut och promenera en nostalgisk promenad bara för att göra uppror eller av ren elakhet? Nej, lite frisk luft innan läggdags är nog bra.

Godnatt världen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, rastlöshet är fan det värsta som finns! Det brukar jag ha jämt typ. Fick du smset igår? :)

2010-01-23 @ 09:37:09
URL: http://annaekvall.blogspot.com
Postat av: Caroline

Haha, söt du är. Skrattade mig igenom hela inlägget. Det där med sex bomd var ju också otippat. Hallå, James Bond, Linn?! ;)

2010-01-23 @ 16:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0