Politik kan vara skit.

"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i Sverigedemokraterna. Nej, nu upprepade jag mig."

Jag satt och kollade på Sverigedagarna med Sverigedemokraterna igår. Jag skulle våga mig på att säga att jag skrattade större delen av tiden. Det var patetiskt. Ett partiprogram som är klippt och klistrat med åsikter från andra partier är väl inget partiprogram? Sedan att röstningarna låg på 50/50 bland de partimedlemmar som var närvarande var ju ingen skräll. Dem har ju faktiskt inga gemensamma åsikter, förutom invandrarpolitiken. Det är ett spel för galleriet. Ett spel för att få oss "vanliga" att tro att Sverigedemokraterna inte alls är ett främlingsfientligt parti.
Det komiska var att inför Sverigedagarna så sa partiordförandet Jimmie Åkesson att dem inte skulle ta upp frågor kring invandrarpolitik under dessa dagar. Varför? När de flesta frågor kring skola, ekonomi och arbetsliv allt som oftast avslutades med att slänga kommentarer som exempelvis: "Svensken är diskriminerad i sitt eget land", "Invandrarna tar jobben ifrån oss, dem jobbar för 25% mindre", "Min dotter ska väl få lära sig lika bra Svenska som barnen uppåt i Sverige?". - Ja, det var allt som ofta de visade att skenet inte alls bedrar. Patetiskt. Nästa år är det val och är Idioterna över strecket så kommer besvikelsen vara obeskrivlig.
Sverigedemokraterna hör hemma i det forna Tyskland, 1939. Det är Sverige år 2009 och här ska alla Svenska medborgare vara lika mycket värda - I ALLA JÄVLA LÄGEN! Trivs du inte? Då är det fritt fram att flytta, men när du flyttar... då är det du som är den där invandraren som tar alla andras jobb, det är dina barn som försämrar skolan och det är du som diskriminerar. Sedan kan man ju diskutera hur mycket moderaterna hjälper till med "alla svenskar är lika mycket värda" när dem ökar klyftan mellan fattiga och rika. 20% av Sverigedemokraternas väljare är forna Moderater... det säger en hel del.
 
Nu - back to plugg.


Kommentarer
Postat av: sandra

grymt sagt! fattar inte att folk inte lär sig av historien. vi är på väg mot exakt samma scenario som i 30-talets tyskland!



lägg också till att folkpartiets partiledare är ungefär lika främlingsfientlig, han. rasismen finns redan i regeringen! skäms på alla naiva, idiotiska pajasar som röstar höger och hjälper de här åsikterna att få fäste. usch!

2009-10-21 @ 13:00:17
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Caroline

Nu är ju inte jag riktigt insatt i politiken för jag tycker det verkar vara mest skit hela tiden. Är varken höger eller vänster, men fan så bra skrivet Linn!

2009-10-21 @ 17:26:06
Postat av: Kusin Moa

Hej Linn !

Jag har också skaffat blogg nu =)

Jag undrar hur man får så fin som du har när det står sådär där uppe och en fin bild =)



Snälla svara du kan skicka en komentar till dej själv och sen läser jag den :)



Kram kram

2009-10-21 @ 19:30:01
Postat av: Linn

Hej Moa, min saknade skatt! :)

Vad roligt att du har skaffat blogg, jag vill gärna läsa den! :)

Nu är sanningen den att en kompis hjälpte mig att fixa den här för länge sedan och jag har inte riktigt någon koll på hur man gör om webbsidor... tyvärr :/

2009-10-21 @ 19:36:50
Postat av: Karin

BRA SKRIVET!

2009-10-22 @ 18:13:08
URL: http://karinwittur.blogspot.com
Postat av: Anonym

2009-10-23 @ 07:35:13
Postat av: MORMOR

JAG ÄR SÅ STOLT ÖVER DIG KRAM

2009-10-23 @ 07:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0