Lillasyster talar...

När jag satt med mitt rostade bröd så kom plötsligt låten ut ur högtalarna och nostalgin attackerade mig. Det kändes återigen som om jag var 10 år. Jag satt uppe i köket i Surahammar och åt mitt mellanmål efter skolan(rostade mackor med oboy). Jag kunde höra ett svagt ljud nerifrån källaren där min syster hade sitt rum, det var ett svagt ljud av musik. Hon hade haft låten på repeat i flera dagar. Den här låten passade henne perfekt, för den var tuff, häftig och orädd, precis som hon. Helt plötsligt kunde dörren slitas upp och musiken strömmade ut ur rummet. Man hörde de hårda, snabba stegen upp för trappan. Det var min fina storasyster, hon var alltid på väg någonstans. Allting gick alltid så fort. Ena sekunden var hon inne på sitt rum, andra sekunden i köket för att krama om mig och sedan var hon på väg. Kvar satt jag i köket och lyssnade på slutet av Anouk - Nobody's wife som hon hade "glömt" att stänga av. Nej, jag sprang såklart ner och lyssnade på låten som fortfarande spelades på repeat, sittandes i hennes saccosäck. Jag vistades sällan där utan hennes tillstånd, men jag antar att jag också ville var tuff, häftig och orädd.

Hon är fortfarande alltid på väg någonstans, men hon försöker alltid ställa upp även om det gäller någonting så enkelt som en kram!

   
Att vara lillasyster till världens bästa storasyster gör mig barnsligt glad och stolt ♥


Kommentarer
Postat av: Moster

Mina underbara systerdöttrar!! Älskar er

2009-11-24 @ 11:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0