Nostalgier

Nostalgi är nog det mest bitterljuva ordet som finns.
Igår lyssnade jag på det mesta i musikväg som påminner mig om forntida händelser. Jag ler lite och så saknar jag lite. Jag blir så häpnad över hur mycket minnen man har samlat på sig genom åren. Jag skrattade när jag läste Hedlunds blogg om hennes lillebrors skolavslutning, där hon hade en bild på den rullande scenen som man stod på när man fick sin ros i nian (högstadiet och gymnasietiden är väl Nostalgi om något). Den tjejen har varit med mig i många år, både genom sorg och glädje. Vi skiljs åt då och då, men vänskapen finns kvar. Det är speciellt med dessa typer av vänskap, det är som om ett järnrep omringar den och är omöjlig att dra isär.

Det gäller att ta hand om sina vänner..
Och mina vänner träffar jag ikväll. Yey!


Kommentarer
Postat av: Johan N

Väldigt sant om vännerna, bra skrivet :)

Trevlig kväll/helg!!

2009-06-12 @ 22:15:50
Postat av: Caroline

Aaw, man blir ju nästan gråtfärdig. När jag tänker efter är din och min vänskap en av de längsta jag haft/har :)

2009-06-13 @ 11:32:45
URL: http://carolinehedlund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0